Reklamácie tovaru a ARS

Vážený zákazník, v prípade ak sa na Vašom zakúpenom tovare vyskytla vada v záručnej dobe, máte plné právo ho reklamovať.

 

Tento reklamačný poriadok sa riadi ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

 

Celý reklamačný proces prebieha ONLINEe-mailovou formou budete podrobne informovaný o celom procese reklamácie, až k jej vyriešeniu.

 

1. Reklamácia musí byť uplatnená bez zbytočného odkladu po zistení vady. Upozorňujeme, že všeobecná 24-mesačná lehota sa nevzťahuje na tovar, ktorý má uvedený minimálny dátum trvanlivosti (MDD) – pri takomto tovare je potrebné uplatniť práva zo zodpovednosti za vady pred uplynutím MDD (zákon č. 250/2007 Z.z.). V prípade suchého krmiva je MDD uvedený na etikete produktu; pri maškrtách, konzervách a pod. postupujte podľa údajov na obale. Odporúčanie: otvorené balenie krmiva spotrebujte do 3 mesiacov a skladujte podľa pokynov výrobcu.

 

Reklamácia sa nevzťahuje na tovar:

  • predaný so zľavou na vadu, pre ktorú bola cena znížená
  • mechanicky poškodený alebo poškodený vplyvom nesprávneho skladovania u zákazníka (teplota, vlhkosť, priame slnko, poškodený obal) – viď podstránka: SKLADOVANIE KRMIVA (KLIK)

Ďalšie prípady, ktoré nie sú dôvodom na reklamáciu tovaru (v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník – § 619 a nasl., zákona č. 250/2007 Z.z. a zákona č. 102/2014 Z.z.):

  • porušenie originálneho ochranného (hygienického) obalu po doručení – podľa § 7 ods. 6 písm. e) zákona č. 102/2014 Z.z. po otvorení obalu nie je možné tovar vrátiť
  • nechutenstvo psa, individuálna intolerancia alebo zdravotné ťažkosti zvieraťa bez preukázanej vady výrobku – nejde o vadu veci podľa § 619 OZ
  • subjektívne vlastnosti (chuť, vôňa, tvar, tvrdosť granúl, veľkosť) pri tovare, ktorý je v zhode s popisom a vlastnosťami uvedenými na obale – práva zo zodpovednosti sa viažu len na vady (§ 619 a nasl. OZ)
  • tovar dodaný v rámci platného minimálneho dátumu trvanlivosti – samotná blízkosť exspirácie nie je vadou, ak je dodržaný MDD (zákon č. 250/2007 Z.z.)

  

2. Reklamáciu prosím uplatnite bezodkladne, odporúčame v ORIGINÁLNOM OBALE, v ktorom bol produkt doručený, aby nedošlo k rozšíreniu vady a následnému zamietnutiu reklamácie. Viac informácií nájdete aj na: https://www.panakei.sk/obchodne-podmienky/

 

 

3. POSTUP REKLAMÁCIE:

  • Reklamovaný tovar zašlite prepravnou spoločnosťou s reklamačným formulárom a dokladom o kúpe na adresu: Panakei Slovakia, s.r.o., Trenčianska 1279/29, 020 01 Púchov | email: info@panakei.sk | tel.: +421 948 941 045
  • Tovar zabaľte tak, aby sa nepoškodil pri preprave (ochranná fólia, bublinková fólia, lepiaca páska).
  • Reklamačný formulár stiahnete: TU (KLIKNÚŤ)
  • Náklady na prepravu reklamovaného tovaru znáša zákazník.
  • Tovar neposielajte na dobierku – takýto balík nebude prevzatý.
  • Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní od prijatia tovaru.
  • O výsledku reklamácie budete informovaní bezprostredne po jej ukončení.
  • Reklamovaný tovar musí byť fyzicky zaslaný k nám – samotné fotografie nestačia.

 

 

Dôvody na reklamáciu (§ 619 OZ) Nie je dôvod na reklamáciu
✔ Znehodnotené alebo kontaminované krmivo pred dátumom minimálnej trvanlivosti
❌ Pes krmivo odmieta jesť alebo mu nesadlo skrz trávenie
✔ Dodanie iného produktu, než bol objednaný (iná receptúra, veľkosť balenia)
❌ Otvorené balenie vrátené bez preukázateľnej vady
✔ Tovar s prešlým dátumom minimálnej trvanlivosti už pri prevzatí
❌ Rozdiely v chuti, vôni, tvare či farbe granúl – ak zodpovedajú popisu výrobcu
❌ Nesprávne skladovanie u zákazníka (vlhko, teplo, priame slnko)

 

 

Alternatívne riešenie mimosúdnych sporov

a) Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie. Ak predávajúci odpovie zamietavo alebo neodpovie do 30 dní, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov (ARS) podľa zákona č. 391/2015 Z.z.

b) Zoznam subjektov ARS: kliknite sem

c) Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci podnikania.

ARS sa netýka sporov, kde hodnota nepresahuje 20 EUR. Subjekt ARS môže požadovať poplatok max. 5 EUR s DPH.

V Púchove, dňa 29.08.2025